Päivittelen nyt jälkikäteen täältä mökiltä mun kokemukeni leikkauksesta ja toipumisesta sen jälkeen. Eli siis hengissä ollaan vielä :)

 

Tosta mun viimeisestä kirjoituksestani kului siis viikko leikkauspäivään. Olin jo edellisenä torstaina ollut melkein koko päivän erinäisissä kokeissa ja ilmeisesti olin riittävän hyvässä kunnossa koska leikkauspäivä oli se mikä oli jo sovittu.

No, Leikkauspäivänä menin siis sairaalaan jo heti aamusta. Mulla oli sairaala vaatteet päällä ja makoilin petissä jo kello 8 aamulla joten saapuminen sinne oli tosi aikaisin. Huone oli 2:hden hengen huone jossa mä olin aluksi yksin mutta noin tunnin kuluttua sain kaveriksi rouvan joka myös leikattaisiin samana päivänä.

Tultiin puheliaina ihmisinä heti toimeen ja juttua riitti kunnes mulle tuotiin rauhoittava lääkitys ja noin tunnin päästä siitä, mua jo kärrättiin leikkaussaliin.

Siellä nukutuslääkäri pisti mulle jonkun kuonokopan ja sanoi " Hyvää yötä " sen jälkeen mulla jo kaikki pimenikin.

Seuraava muistikuva oli sitten heräämössä jossa olin sellaisessa ihmeellisessä unitokkurassa varmaan monta tuntia..Minuutti hereillä ja taas taju kankaalle..kunnes vihdoin olin sen verran tolkuissani että kärräsivät mut takaisin osastolle.

Tällä välillä huonekaveri oli viety leikkaukseen joten mä siinä kattelin telkkaria ja puhuin puhelimessa läheisteni kanssa. Tulihan se kaverikin sieltä salista vihdoin ja jatkoimme juttua.. koska kumpikin oli vielä tokkurassa ei se jutustelu kovin koherenttia varmaan ollut, mutta meitä nauratti kovasti ( mikä ei ollut kivaa kun vatsaan sattui joka kerta kun nauroin )

Myöhemmin tuli lääkäri ja kertoi että olivat poistaneet kohdun, munasarjat ja vielä imusolmukkeetkin lantiosta. Leikkaus oli tehty tähystyksellä joten jos kaikki menisi hyvin niin pääsisin jo seuraavana päivänä kotiin Yllättynyt Vähän oli hämmästynyt.. seuraavana päivänä?.ei kai..olin nimittäin varautunut moneen sairaalapäivään.

Anyways..lääkäri kertoi myös että leikatut osat oli lähetetty patologille joten syövän levinneisyys tiedettäisiin vasta,kun patologi oli tutkinut näytteet. Great..lisää odotusta. Otsan rypistys

Seuraavana päivänä lääkäri tutki haavat ja sanoi että kotiin vaan. Koitin vastustella koska ei tuntunut vielä siltä että kotona pärjäis kahen painavan koiran kanssa mutta armoa ei annettu ja iltapäivällä mä sitten odottelin taksia sairaalan ulko-ovella mukana lääkitys ja hoito ohjeet.