Luin aamulla Hesaria ja siellä oli juttua Sikojen elinolosuhteista. Kyllä meinas taas mennä aamukahvit väärään kurkkuun kun katselin niitä karmeita kuvia. Mä olen kauhean eläinrakas ihminen ja niitä kuvia katsellessani ( varsinkin kuva jostain kidutusvälineestä jonka nimi oli porsimishäkki ) tuli mieleen että on ihme etteivät siat tee jo itsemurhia

Jutussa myös kerrottiin että Suomessa harrastetaan yhä pienten urospossujen salvaamista ja se toi mulle mieleen yhden lapsuuteni kauheimmista muistoista.

Olin pienenä kaupunkilaislapsena yhtenä kesänä pohjoiskarjalassa isän sukulaisten luona maatalossa. Siellä eräänä päivänä tämä isäntä otti mut syliin ja pakotti katsomaan kun pieniä possuja salvettiin...Mä en ikinä unohda sitä hirvittävää ääntä mikä niistä possuista lähti kun partakoneen terällä leikattiin pallit pois..Ihan ilman mitään puuduttamisia..ja pakko oli katsoa kun pakotettiin. 

En ymmärrä miksi sitä tehdään vieläkin.

Itse en pysty sianlihaa syömään enkä oikeastaan minkään eläimen jolla on neljä jalkaa. Ei vaan ole napannut enää viimeaikoina.

Mietin myöskin miksei kaupoissa tarjota luomulihaa ihan niinkuin kananmunia ja maitoa..Mikähän siinä on niin vaikeata ettei se toteudu?

No toivottavasti ajan kanssa tuotantoeläimillekin saadaan jotain oikeuksia.